Klosteraften i Løgumkloster kirke

Spændende foredrag i klostersalen

Tirsdag d.8/10-24

Klosteraften med Birgitte Stoklund, Rektor ved FUV, fortæller under overskriften ”Med Grundtvig i kærlighed og krise” Det med udgangspunkt i hans prædikener og hans salmer, men især i de mange digte, han skrev om og til sin store kærlighed Marie – også efter hendes død.

Tirsdag d.5/11-24

Klosteraften med Else Marie Wiberg Pedersen, lektor emerita fra Aarhus universitet, fortæller under overskriften ”Guds ord i kvindemund”, om kvindelige folkekirkepræster og deres vej ind i folkekirken.

Else Marie Wiberg Pedersen var lektor i dogmatik på Aarhus universitet.

Klosteraftener i Løgumkloster

Klosteraftener er en foredragsaften, som finder sted i dormitoriet, der er munkenes gamle sovesal. Her er der i dag indrettet en klostersal, hvor vi to gange om foråret og to gange om efteråret arrangere foredrag.

De forskellige foredrag henvender sig bredt, og det er målet at komme omkring mange aspekter af det levede liv, samt af vores fælles historiske baggrund.

Klosteraftener arrangeres af byens instutioner og foruden Løgumkloster kirke er også Refugiet, Højskolen, Kirkemusikskolen, FUV og Biblioteket med.

Der er adgang for alle og det er gratis at deltage.

Ved særarrangementer kan der dog være en billetpris, men det vil fremgå af selve arrangementet.