Udstillinger i Løgumkloster kirke

Den store passion. Akvareller og grafiske værker af Arne Haugen Sørensen

18. august 2024

Søndag d. 18. august efter aftengudstjenesten kl. 19 åbner en ny udstilling i dormitoriet ved Løgumkloster Kirke. Udstillingen, der har titlen Den store passion. Akvareller og grafiske værker af Arne Haugen Sørensen, vil blive vist frem til d. 20. oktober.

Den 92-årige maler og grafiker Arne Haugen Sørensen er en af de mest betydningsfulde i dansk kunst gennem de seneste 60 år. Han har sit eget museum i Videbæk og har udsmykket en lang række kirker og andre offentlige bygninger. Hans kunst indgår i mange private samlinger lige fra Dronning Margrethes til private kunstsamlere over hele landet.

Nu er der en sjælden lejlighed til at opleve hans kunst i Løgumkloster, når mere end 20 værker udstilles i dormitoriet.

Udstillingens titel, Den store passion, understreger både kunstnerens livslange passion for arbejdet med kunst og den bibelske passionsfortælling. Udstillingen, der er blevet til i samarbejde med Holstebrogalleriet Kunstformidlingen.dk præsenterer akvareller, der er knyttet til bogen Den store passion, som Bibelselskabet udgav i 2011 og 2012, og ligeledes en række grafiske arbejder.

I forbindelse med åbningen af udstillingen er der kirkekaffe.

Udstillinger i Løgumkloster

I kirkens klostersal, der er munkenes gamle sovesal, arrangeres der henover året forskellige udstillinger. Disse arrangeres af et tværgående udstillingsudvalg, som nøje udvælger et bredt udsnit af knust, som besøgende kan komme og opleve.

Udstillingerne er gratis at se og kan opleves i kirkens åbningstid fra 10-17.

Kommende udstillinger